Spjällis drömmer sig tillbaka

Stress över 30%-deadline för uppsatsen - och naturligtvis har jag fått för mig att detta är en bra tid för att teckna och måla mer än jag nånsin gjort sedan dolmen-året. Ja...jag anammar Eriks smeknamn för vår kära folkhögskola...det är oerhört fult!
Vi kom på mycket fult under det året. Erik bodde tillsammans med bland andra Läder-Petrus på porrgården (ehm..). Läder-Petrus fick diverse andra smeknamn, bland annat något random kött-inspirerat som jag inte minns. Mina annars så söta ängla-flickor (eftersom vi bodde på Änglavåningen) kunde i samma anda kallas så tjusiga saker som Biffen, Levern och Spjällis. Jag minns inte om nån nånsin fick namnet Järpen (a.k.a Oxjärpen), annars är det ledigt, gott folk!
Man kan väl sammanfatta det med att jag förmodligen inte målade så fasligt mycket  under det året ändå - och följaktligen målar jag numera mer än nånsin. Så går det när man är skoltrött och inte har tramsiga upptåg att uppehålla sig vid.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tjena! Undanflykter blir man bra på när man ska skriva uppsats! Jag har föreslagit till adisa att jag ska komma på söndag men jag inget svar fått än, men men

2009-03-06 @ 12:00:51
URL: http://banditgrrrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0