Någon annans kris

De ringde från jobbet och hade kris - så fastän de egentligen inte får ringa lilla outbildade mig så gjorde de det. Jag ville säga "ha! nu passar det va, men glöm det - nä nu är ni så lagom kaxiga va!?".
Men jag sa "javisst kan jag jobba, det går bra". Är man fattig som en kyrkråtta så är man. Jag får vänta med att sätta människor på plats tills jag är rik - det är ju uppenbarligen så alla andra gör, för det vet vi ju att de rika alltid är lite svinigare.

Jag lyssnar på radiohjälpen och de är så himla bra och söta! Det enda jobbiga är alla människor som önskar precis samma låtar som spelas fem gånger om dagen i vanliga fall på p3. Jag sitter och klurar på vilken fantastisk låt jag själv ska önska. Det är 50 kronor som måste spenderas med största eftertanke.

Staden är vacker om kvällen! (Men bilderna är från förra året eftersom jag just nu lever i exil i min lägenhet tillsammans med ungefär hälften av bibliotekets boksamling)

         


         

Kommentarer
Postat av: Anonym

M in da house. Är jag som M i James Bond-filmerna, en såndäringa uppfinnare??:)

2008-12-16 @ 18:48:13
Postat av: Johanna

Åhå, har du ett jobb att ge mig i födelsedagspresent alltså? Det lät ganska häftigt, jag ser fram emot det ;)



Ja, men visst blev det lite fint. Jag är nöjd, och stolt över mig själv. De där koderna är en himla röra.



Patrik hann inte komma idag, men jag ska hälsa om jag ser honom. :)



Tjusiga bilder! kram

2008-12-16 @ 19:52:10
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0