The Take Away Shows

När klockan ringde klockan 7 var det inte gråmörkt och hemskt som det varit den senaste månaden, istället var himlen sådär varmt ljus av snö och gatlyktor - ett ljust mörker. Jag blev nästan lycklig av att pulsa över snötäckta gator på väg till skolan, trots små och blöta snöflingor i mitt ansikte, trots att jag lekte bambi på hal is vid två tillfällen. Jag kom fram helskinnad som tur var.

Jag hade storslagna studieplaner för dagen. Dessvärre gick all min energi åt att försöka hålla mig vaken i fåtöljen på biblioteket...tji fick jag... Istället sitter jag hemma framför datorn och lyssnar på underbara människor som spelar musik på gator, i parker, i tunnelbanor: http://www.takeawayshows.com

Bäst är Yeasayer, jag får rysningar och blir helt kär i dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0