Sagostund

Det var en gång en kung som hade tre döttrar. Den äldsta hette Sipp, den mellersta hette Sippsippernipp och den yngsta hette Sippsippernippsippsiriumsipp.

"Ack och ve" sa kungen, "det är ingen som är god nog som vill gifta sig med mina döttrar (eller nån annan lam intrig, för namnen kan väl inte vara hela poängen...?)

Osv osv osv.

Men så träffade han en annan kung som hade tre asbra (och rika och blåblodiga) söner. Den äldste hette Skratt, den mellerste hette Skrattskratteratt och den yngste hette Skrattskratterattskrattskriumskratt.

Så Sipp fick Skratt och Sippsippernipp fick Skrattskratteratt och Sippsippernippsippsiriumsipp fick Skrattskratterattskrattskriumskratt. Och så levde de lyckliga i alla sina dagar, slut.

Där, kära vänner, skulle man kunna tala om en hedersproblematik. Vem fan vill gifta sig med nån tönt som heter Skrattskratterattskrattskriumskratt bara för att pappa tycker att han är den enda som är god nog? Sippsippernippsippsiriumsipp är ju kär i supergulliga Astrid som har rött hår, lyssnar på experimentell jazz och ritar onda cupcakes på armarna när hon har tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym



åh, så bra du är!

2009-02-04 @ 19:14:49
Postat av: enstaka ord

åh, så snäll någon är! :)

2009-02-04 @ 19:33:34
Postat av: Johanna

nu fnissar jag lite för mig själv!

2009-02-04 @ 21:14:31
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: katarina



jag hoppas att du inte blir besviken när du inser att det är jag som tycker du är så bra. men det tycker jag. (och himla massa andra fast de inte skriver det här.) kärlek.

2009-02-04 @ 23:14:25
URL: http://lovekat.blogg.se/
Postat av: katarina

tack min sötnos.

2009-02-11 @ 23:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0