Evil evil sunday

Långsamtåget var en hit! Dock sov jag bort en bit och lyssnade mest på musik resterande bitarna...men tanken på pluggning var ju god åtminstone. Jag var lite seg efter nyårsfirandet också. Det blev inte särskilt vilt och inte alltför sent men en festlig tillställning ändock. Middagen tog 4(!) timmar att laga med allt skärande och hackande och rörande. Jag bidrog med ett begränsat rörande och viss servettvikning... Inklämd mellan två trevliga, långhåriga pojkar avnjöts middagen innan vi rusade iväg till slottet och fyrverkerierna vid tolvslaget, och sen fort hem igen. Det var en trevlig afton i ett trevligt sällskap!

Men gu vad det var skönt att komma hem sen, min lägenhet är så fin och det är så skönt att få vara själv när man vill det! Och alltför länge behövde jag ju inte vara ensam heller, varje kväll har tillbringats i goda vänners lag hittills. Jag har saknat dem!

Med plugget är jag tyvärr rädd att det går utför. Jag sitter och försöker knåpa ihop de två sista frågorna på hemtentan men det blir bara dåligt dåligt. Därav detta inlägg...och förmiddagens hysteriska storstädning som resulterade i ett rent hem ända in i köksfläkten och ovanpå köksskåpen. Det ni, hör inte till vanligheten i undertecknads hushåll!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Alltså, du är oerhört flitig! Varför städar du inte mitt hem så ordentligt?



Nåväl. Min köksfläkt fick luftas ända tills igår förmiddag då det var dags för seriös matlagning som krävde fläkt. Jag testade högsta hastigheten på fläkten innan jag körde igång med maten, och hör o häpna - det rasslade inte sådär läskigt, och inga oidentifierbara klumpar föll ner. Jag andades ut med lättnad! :)



Skönt att du fått hänga med dina vänner igen I guess. Ta hand om dig systeryster! :)

2009-01-04 @ 18:40:06
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: katarina



haha! min ständningsfrensy har spridit sig! du kom väl ihåg kryddhyllorna också? inget är ordentligt rent om man inte har rena kryddhyllor?

2009-01-05 @ 19:15:07
URL: http://lovekat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0