Positiva tankar, övning 1

Man ska fokusera på det positiva istället för på det negativa, tänka på det man har istället för att sörja det man inte har och slutligen se bra saker även i det som är mindre bra.

Jag har

1) ett gäng böcker att läsa om jag i framtiden blir arbetslös

2) omaka vantar, eftersom jag har tappat deras kompisar vid olika tillfällen. det syns inte så mycket att de är olika, och om det syns kanske jag bara verkar lite speciell och härlig

3) tre tangentbord, varav ett fungerar som det ska. tur att alla inte är trasiga

4) vänner som är vackra rakt igenom

5) dåliga vänner som jag inte behöver träffa

6) tvättat. det är jättebra, för hamnar man på sjukhus vill man ju vara iförd rena trosor

7) en vinröd sammetsfluga som man kan ha i håret

8) en mobiltelefon vars vibrationssignal ibland hakar upp sig och inte slutar vibrera när jag har svarat. det är lite jobbigt för man hör inte så bra då och jag måste stänga av telefonen för att det ska sluta, men jag skrattar hejdlöst varje gång

9) en vän med en bil

10) så sjukt tråkigt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

punkt 8 var faktiskt väldigt rolig!

2009-01-15 @ 20:12:13
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0