Thank God for v and f...


Mitt tangentbord fick spel och vägrade skriva v och f. Det är märkligt hur långt man klarar sig utan dessa två bokstäver. Men sen sket det sig naturligtvis och varenda ord tycktes innehålla minst en av varje. Jag satt och kopierade och klistrade för att kunna kommunicera med omvärlden. På teknikvarushuset där tangentbordet inhandlades sa de "ack nej, vi kan inte hjälpa dig, det var för länge sen du köpte det". Men så inträffade ett mirakel - mina kära vänner v och f återvände! Jag ska aldrig mer ta dem för givna...

Alla har flytt stan den här helgen. Förutom A, så ikväll ska vi baka kakor och förtala alla som lämnat oss ensamma och panka i novembermörkret. (Nejdå, vi är så snälla.) Av någon anledning har jag inte alls kunnat utnyttja denna lugna helg så effektivt som jag önskar, men jag skyller lite på dagens utbildning i FN:s barnkonvention. Det var intressant dock, och det känns bra att vara lite insatt i den.

Nu ska jag hoppa ur pyjamasbyxorna och pallra mig iväg till kakbakning, te och novembermys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0