På ny mark

Ombytta roller - där stod jag i en korridor och försökte locka gymnasieelever att se en utställning och ställa frågor. De tittade misstänksamt på oss, plockade på sig visitkort, pins och pennor och skuttade sedan skrämt iväg. Jag undrar om de låter sig luras eller om de ser att jag i princip är som dem (5 år hit eller dit, jag känner mig fortfarande som 19!).

Imorgon ska jag tala ett par minuter i aulan före en pjäs, på onsdag hålla föreläsning. Fy tusan. Jag skulle vilja kunna vara lika avslappnad och bra som killen som diskuterade pjäsen med ungarna, men eftersom jag naturligt inte är så mycket "yo mannen" och "ey brorsan" så håller jag mig nog till min nervösa och klämkäcka svenneattityd.

Killen kom för övrigt in på användandet av öknamnet hora och ungarna började vilt debattera. En tjej sa glatt att hon aldrig skulle kalla någon hora - förutom sina närmsta vänner. Men som öknamn var det inte okej. Så, om då en tjej som tar för sig kallas hora, vad kallas en kille...? Ja det fick vi också svar på av nåt geni: "jomen om min polare har många tjejer så kallar jag han för lös". Man lär sig nåt varje dag, lös trodde jag man var i magen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0