Håhåjaja...

Dagens bedrift och det klumpigaste på länge kom under matlagningen. Pastan var färdig och jag kryddade min champinjonsås. Kyddburkarna stod utspridda på spisen i vanlig ordning, men när jag skulle salta efter behag (som sig bör) en sista gång satt min stora saltburk i plast fast på en spisplatta. Jag hade ställt den på plattan där jag nyss hade kokat pasta...
Tack vare min råstyrka fick jag loss burken men den varma, sega plasten gick sönder så att allt salt rasade ut över plattan. Det mesta av plasten gick också bort men vissa spår finns kvar. Hur får man bort ingrodd plast från en spisplatta, någon?

Kommentarer
Postat av: Jonas

Äsch värre saker har man lyckats med!



Ett tips är att varma spisplattan något, så det mjukar upp plasten, och sedan skrapa som en besatt. En annan klassiker är väl ättika och socker va?

2009-01-26 @ 19:06:30
URL: http://jbomb.blogg.se/
Postat av: Johanna

oj du, det lät inget vidare. jag kan ana att fina ramsor kom ur din mun. extremt mycket svinto med kraftiga tag. kanske...

2009-01-26 @ 21:13:25
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0