Hon som slapp undan

Sen berättade hon om tjejen som hade blivit överfallen av en främmande man på väg hem en kväll. Medan han försökte dra av henne kläderna skrek hon

"Vilken tur! Tack så mycket, det var sååå länge sen jag hade sex och jag har hållit på att bli galen!".

Det var tydligen lite för provocerande för mannen, som sprang därifrån. Om han hittade något lite mer ovilligt våldtäktsoffer senare förtäljer icke historien.

Detta ställer ju vissa saker på ända, och de försvarsadvokater och domare som fortfarande envisas med att anklaga tjejer för att vara lättklädda/lössläppta/kåta verkar ytterligare lite mer tappade med huvudet före. Som överfallsvåldtäktsman kanske det inte riktigt är härligt, ömsesidigt sex man är ute efter utan snarare något lite mer våldsamt och kränkande. Men, vad vet väl jag, kanske är det fel av mig att tro att de flesta män faktiskt kan hålla sig i skinnet hur snygg och lättklädd en tjej än är och att de som inte gör det är avvikande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0